Mijn Hobby’s: Toneelspelen <3

Hii allemaal!

Vandaag ga ik het hebben over één van mijn grootste passies: toneelspelen. Ik zit nu voor mijn 6e jaar op toneel en ik ben er dol op! Afgelopen jaar heb ik in de productie Totally over you gezeten en de jaren daarvoor heb ik lessen gevolgd.

Voordat ik in producties mocht spelen heb ik allereerst auditie moeten doen. Dit was geen auditie voor slechts één voorstelling, maar als je de auditie had gehaald mocht je de komende jaren in producties spelen. Voordat je dan ook echt in die producties mag spelen, doe je een pre-productie jaar waarin je goed wordt voorbereid op het spelen in een productie.

Theatre = my sport

Zoals ik hiervoor al heb gezegd, heb ik nu 4 jaar lessen gehad. Mijn eerste twee jaar bestonden mijn lessen uit één uur zang, één uur dans en één uur spel. Daarna werd het ene uurtje spel, twee uurtjes. Hierbij ben je ongeveer de helft van het jaar bezig met oefeningen om je vaardigheden te verbeteren zodat je zo goed mogelijk de auditie in gaat. De andere helft van het jaar ben je bezig met het voorbereiden van een korte dans, een lied of toneelstuk, maar vaak worden twee of meerdere gecombineerd. In het pre-productiejaar is dit  een iets langer stuk waarbij alle drie de dingen gecombineerd worden.

Musical

Ik ben op toneelspelen gekomen doordat een vriendin van mij dit deed. Ze vroeg mij een keer mee en ik vond het erg leuk! Theaterscholen zijn door heel Nederland te vinden, dus waarschijnlijk ook bij jou in de buurt. Dus als het je nou leuk lijkt, kijk dan eens een keer of er iets bij jou in de buurt zit!

Ik hoop dat jullie de blog leuk vonden en tot de volgende keer!

Be happy, stay happy

XXX

Saar

Plaats een reactie